27 Temmuz 2018 Cuma

Tüp Mide Ameliyatı mı ? O da Nerden Çıktı Şimdi?

   Uzun bir aradan sonra ben geldim...Öncelikle hepinize merhaba,

Ameliyatımın bugün 15.günü hala inanamıyorum nasıl ameliyat oldum,nasıl 15.güne geldim... 
Beni tanıyanlar çok iyi bilir ki bir şeye yok diyorsam o konu kapanmıştır ama bir şeye de karar vermişsem kolay kolay kimse beni o kararımdan caydıramaz. Ama tanıyanlar şunu da çok iyi bilir ki fazla korkarım,endişelenirim.Zayıflamak için bir çay bile kullanmaya korkardım.Yani bu zamana kadar kullandığım çaylar bile sınırlıdır.Yeşil çay,papatya,hibiskus belki bazen biberiye çayı...
   
 Gelelim tüp mide ameliyatının nerden çıktığına...
Çocukluğumdan gençliğime kadar yaşıtlarıma göre hep daha iri.daha kilolu bir bireydim. Yemek yemeyi hep çok sevdim hala da seviyorum. 

  Hayatımın en güzel zamanlarını hep diyet yaparak geçirdim , keşke ölçülü yiyebilme alışkanlığını kendime kazandırabilseydim de bu kadar diyet yap kilo ver sonra bırak yine al yine vermeye çalış ve sonuç büyük bir bıkkınlık inanın bunu zayıflar anlayamaz... Öyle zordur ki kilolu yaşamak... 
Sadece görüntü değil biz kiloluları üzen şey o sizin vitrinde gördüğünüz şeylerdir. Bir de görmedikleriniz vardır. Mesela kilolu bir insan evin içinde bile iki dakika hareket etsin yorulur işte ben de öyleydim.

 Peki başarılı kilo vermelerim olmadı mı oldu tabi ki geçen sene mesela 22 kg verdim ama aynı hızla geri aldım. Çünkü beslenme düzenimi hiçbir zaman oturtamadım. 29 yaşıma kadar bu böyle devam etti ...
  Midemden bazı rahatsızlıklarım vardı benim bilidğim reflü ve gastrit. Ancak bu sene bu iki mide rahatsızlığı dışında bir şey olduğuna nerdeyse emindim artık. En ufak bir şey yesem hazımsızlık yaşıyor ve şişiyordum. Endoskopi yaptırmak için okulların tatil olmasını bekledim. Özel bir hastaneden randevu aldım 27 Temmuza gün vermişti. Benim artık o kadar bekleyecek zamanım da yoktu mide ağrılarımdan duramıyordum. Midem şiştikçe sanki kilo alıyordum. Birden esti ve uzun zamandır başarılı ameliyatlarını takip ettiğim Erdal CÜCÜK hocamı aradım. Şikayetlerimi anlattım ve bana mide fıtığı olabileceğimi bunun için endoskopi yaptırmamı söyledi. Kendi bulunduğu hastaneye çarşamba günü gittim endoskopi yapıldı ve evet teşhis doğruydu büyük bir mide fıtığım vardı.Bana baskı yapan,gece uykularımı kaçıran,bir kaç kez uykumda boğuluyor olmama sebep olan mide fıtığımmış.Erdal hocam bunun ameliyat edilmesini istersem mide küçültme ameliyatını da yapabileceğini söyledi. Yani zaten mide fıtığından ameliyat olacaktım ve bu kilolar da artık canıma tak etmişti.İrademi tek başına kontrol edemiyordum fazla düşünmedim. Tamam dedim.
Eşim önce kararıma karşı çıktı çünkü korkuyordu beni kaybetmekten ama ben kararımı vermiş başka çarem olmadığını biliyordum. Kilolarıma üzülüyordum ve bu üzüntüme de en çok şahit olan eşimdi.Eşim de artık desteklemişti beni.

Ameliyat olacağımı kendi ailem,eşimin ailesi kimse bilmiyordu. Hem endişelenmelerini istemedim hem de beni kararımdan caydırmaya çalışmalarını istemedim. Bu ameliyatı olmaya karar vermiştim ve olacaktım. Ameliyata stresle o anlatılan şehir efsaneleriyle girmek istemedim...En zoru zaten bu ameliyata karar vermekti.Zor olanı başarmıştım.

   Ve büyük gün 12 Temmuz 2018 de mide fıtığı ve tüp mide ameliyatı oldum. Ameliyata girerken hep güzel düşündüm ,ağlamadım ,üzülmedim,mutlu girdim.Endişelerimi,korkularımı bir kenara bıraktım.Yeniden doğacaktım...Düşünsenize 101 kg birinin kendini hiçbir zaman 60 kg görmediğini çok heyecanlı mutluluk verici değil mi?Hayallerimle girdim o ameliyata ve çok şükür ki sağlıcakla da çıktım...

  Ameliyattan sonra biraz ağrım oldu.Narkozun etkisiyle epey sayıklamışım öyle söylüyorlar. Eee kolay mı iki ameliyat canı tatlı bir Burcuş...Ama geçti şükürler olsun ki geçti.Bakın bugün 15.gün ve iyi ki diyorum.

  Ameliyat sonrası mide bulantım ya da kusmam ya da yemklerden tiksinmem hiç olmadı. Doktorum ve diyetisyenim ne söylüyorsa dinledim ve elimden geldiğince yapmaya çalıştım.Daha yolun çok başındayım...
Bu arada mide ameliyatı olunca sadece midenizin büyük bir kısmı alınıyor beyniniz değil.Ciddi bir irade gerekiyor.Mide ameliyatı oldum tamam artık zayıfım diye bir şey yok.Canın yemek istemeyecek diye bir şey yok.Evet istiyor ama ölçülü yiyorsun(ben hala içme kısmındayım )yani çok az şeyle doyabiliyorsun.Hunharca yemiyorsun.Benim en büyük sıkıntım buydu yemeklere çok düşkündüm ve sınırsız yiyordum.Aburc cuburla aram hiç olmadı ne çocukken ne gençken.Ama yemeklere hep çok düşkündüm.Bir de şerbetli tatlılara...Ama ameliyat sonrası şekere karşı hiç ilgim kalmadı.

İlk 15 gün sıvı dönemi benim için oldukça zor geçti.Severek tükettiğim tek şey ev yoğurdundan ekşili tuzlu ayrandı.Çünkü tansiyonunuz normalin altına düşüyor ki benim tansiyonum normalde de çok düşüktü. Bu sebeple ayran iyi bir enerji kaynağı oldu benim için. İlk 15 gün yürüyüşümü de aksatmadım canım acısa da yavaş yavaş yürüdüm her gün bunda da en büyük destekçim canım Derya ablam ve canım eşimdi. Akşam serinliğinde kuzenim yürütüyordu bir buçuk saat,uyumadan önce bir saat kadar da eşimle yürüdük. Yürüdükçe ağrılarım azalıyor ve daha rahat uyuyordum.
Kiloma gelecek olursak 15 günde -9,5 kg verdim. Ameliyata 101 kg ile girdim 15 gün sonunda 91,5 kg ile devam ediyorum zayıflamaya. Boyum da 1,72 cm ...
30 yaşa girmeme dört ay kala kendime hediyem bu ameliyat...
O çok sevdiğim şiirin dizeleriyle noktalamak istiyorum

''Sarılıp gövdesine sımsıkı
Bir kadın kendini doğurabilir isterse.''  Edip CANSEVER

 Şimdi püre dönemindeyim bu 15 günlük süreci de yine yazacağım...
Sorularınız varsa seve seve cevaplarım...Sevgiler...

Burcu Güven
Burcu Güven

Burcu Burcu Rengarenk Cıvıl Cıvıl Bir Hayatın Penceresinden Güzellikler...

2 yorum:

  1. Burcucugum, oncelikle gecmis olsun. Ben de bu ameliyat dusunuyorum cunku kilo veremiyorum. Birkac kilo versem de geri aliyorum. Beden kitle indeksim 30,5. Bu ameliyati nasil nerede olabilirim. Nelere dikkat etmeliyim? Onerir misin? Ameliyat izi kaliyor mu?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, teşekkür ederim. Blogumda da yazdığım gibi hep kilo sorunu olan biriydim. Kimine göre ameliyat olacak kg yoktu bende belki ama artık çok yorulmuştum. Hali hazırda mide rahatsızlıklarım olunca da böyle bir ameliyatı göze aldım. Ama kimseye ameliyat olun ya da olmayın diyemem çünkü gerçekten zor bir karar. Öncelikle ameliyat olmaya karar verdiyseniz iyi bir doktor bulmalısınız.Evet şimdi bu işi yapan çok kişi var ama Dr çok önemli. Ameliyat sonrası iletişimde olacağınız bir Dr olmalı. Kapalı ameliyat oldum. Dolayısıyla dikiş izlerim çok minik, beş yerden girildi ve toplam dokuz dikişim var. Elbet iz kalacaktır ama çok büyük izler kalmaz diye düşünüyorum 🙈 her şey gönlünüzce olsun 💕 sevgiler.. 🎈

    YanıtlaSil