14 Mart 2017 Salı

Nasıl 10 Kg Verdim?

''Sarılıp gövdesine sımsıkı,bir kadın kendini doğurabilir isterse.''Bu sözdü beni kendime getiren.

Zayıflamaya karar vermiştim artık.Evet gerçekten karar vermiştim!Öyle daha önce 45875344565222 kez niyet ettiğim gibi değildi bu kez.Ve iki ayda 10 kg vermeyi başardım.Bir önceki blog yazımı yazarken de düşünüyordum.Acaba nasıl 10 kg verdim yazımı da yazabilecek miyim,diye...

Öyle sizlerin bildiğinden farklı bir şey yapmadım aslında.İlk ay yani 12 Ocak'ta başladığım gün çok büyük hedeflerim yoktu,korkuyordum.Evet evet korkuyordum,bir kere kolay mı 40 kg fazlam var ya hu nasıl olur da korkmam!Üstelik yemek yemeyi seven bir ben!Ahhh yemekler,tatlılar,pastalar nasıl vazgeçecektim ki!Hele bir de benim baş düşmanım meyveler o rengarenk farklı tatlardaki meyveler...Benim asıl düşmanım meyvelerdi.Çünkü ben onları hep masum görürdüm öyle ki gece yatmadan önce bir bardak porakal suyu içmekte hiç zarar görmezdim.Oysa nasıl olur da zararlı değil yatmadan önce bir bardak portakal suyu! 4 tane portakalı gece yedin işte nasıl masum gelir!Gece yediğim her şey yapıştı simitlerime.

Gelelim nasıl başladığıma, ilk ay koyduğum bir hedef yoktu.Sadece kendimi zayıflama psikolojisine hazırladım.Hey gülmeyin hiç :)Dedim ya korkuyordum.Nasıl yani 40 kg ve ben nasıl verebilirim bu kadar kiloyu?İlk ayımda kendimi hiçbir şeyden kısıtlamadım.Günlerde pasta,börek,tatlı yiyordum ama ölçülü.Hııı bir de şırdan mumbar var ya hu!Onlardan da öyle kolay vazgeçilir mi ilk ay onlardan da yedim.Ehh malum şırdan mumbar da gece yenir!Kendimi diyet psikolojisine hazırlamam bile görüryorsunuz ya yemeklerden geçiyor.Ve ilk ay bitti.Ben sadece -2.7 kg verebildim.
Vakitli vakitsiz yemelerin,zararlı yiyeceklerin olduğu bir diyetti(yeme diyeti)ilk ay.
Bunun böyle gitmeyeceğine karar verdim.Benim böyle bir beslenmeyle kg vermem imkansızdı.Vücudum hep istiyordu karbonhidratı(şeker,tatlı,meyve,bulgur,ekmek vs.)En güzeli ben şeker orucu yapayım vücudumu arındırayım bu şekerden,dedim.İşte o zaman protein ağırlıklı beslenmeye karar verdim.

Peki Bu Süreç Nasıldı?
Açıkçası ilk ay canımın istediğini (zararlı yiyecekleri) yiyerek zayıflamaya çalıştığım için çok zorlanmadım.Çünkü bir kez daha gördüm ki her gün pasta,börek yiyerek geceleri meyve yiyerek sağlıklı bir bedene ulaşılamıyor.Beyin obezliği diye bir şey var ki bedenimizi obez yapan şey de budur.Aslında tokum,canım yemek yemek istemiyor ama masada çok sevdiğim bir şey var ve dayanamıyorum,yiyorum.Hıhh işte tam da bu nokta da beyin obezliğimiz devreye giriyor.O istiyor gözü doymuyor ama bedenimin buna ihtiyacı yok çünkü tok.Her şey kafada bitiyor.Ağzımızı tutmak da sağlıklı beslenmek de her şey kafamızda bitiyor.
Bedenime,ruhuma bunu yapmaya hakkım yok,dedim ve beyin obezliğine savaş açtım.Bir beden değiştiğinde bence ruh da değişiyor.Mutsuzdum ya kilolarımla mutsuzdum.1 kg verdiğim günü hatırlıyorum.Ağladım hem de hıçkıra hıçkıra ağladım.Yapabiliyorum,oluyor,ben bu işi başaracağım diye diye spor yaptım her gün.Her gece hayaller kurarak daldım uykuya.Acaba yeni ben nasıl olacak?
Bu savaş daha bitmedi.Yolum o kadar uzun ki...Ama inancım ve mücadelem büyük...
Alışkanlıklarımı değiştirmekle başladım zayıflamaya.Ve biliyor musunuz zayıflamanın tadı,lezzeti hiçbir yemekte yok!Bünyemi zayıf bırakmayacak şekilde beslendim,sporumu düzenli bir şekilde yaptım.Zaten tüm bunları yapınca sağlıklı bir bedene ulaşmak kaçınılmaz olmuyor mu?

Tartı Günleri mi?
Her sabah düzenli olarak tartılıyordum.Evet haftada bir tartılmak en doğrusu diyor uzmanlar.Ama ben her gün tartılarak motive olanlardanım.Kişiden kişeye değişir sonuçta değil mi?Peki her gün kg verdim mi,tabii ki hayır!Moralimiz bozdum mu,tabii ki hayır!Çünkü doğru şeyler yaptığımın farkındaydım.Beslenme,spor her şeyi düzenli yapıyordum ve bu bir süreçti kg verirken elbet duraklamalar da olacaktı.Duraklamalar kırıldı ve bazen -200 gr bazen -500 gr verdim.

Beslenme?
Ben diyetisyen değilim :)Onu yiyin bunu yemeyin diyemeyeceğim ama hepimizin de bildiği şeker ve şeker içeren besinleri çok sık tüketmezseniz iyi olur :)Ben 16 Şubat'tan bu yana şekerli bir şey tüketmiyorum,mutluyum...

10 kg verdikten sonra hissettiğim şeyi söyleyeyim size...
Hani çok istediğiniz bir şey olur ve sizin onu almaya gücünüz yetmez.Sonra onu sizin için biri hiç ummadığınız an da alır ve kucağınıza bırakır.Hıhh tam olarak bu hissettiklerim.Oysa ben verdim bu kiloları,tüm gücümle mücadele ederek ben verdim...Kendinize inanın ve gerisini izleyin...Kendiniz için bunu yapın...

Ve 14 Mart 2017 giden kilo -10.7 kg.
Kazanılan mutluluk,özgüven,sevinç paha biçilemez...


SU
BESLENME
SPOR
Bu üçlünün dengesini kurduğumuz zaman inanın zayıflamak çok kolay...

Ve unutmayın ''Sarılıp gövdesine sımsıkı,bir kadın kendini doğurabilir isterse.''

                                                                          Sevgiler...


Burcu Güven
Burcu Güven

Burcu Burcu Rengarenk Cıvıl Cıvıl Bir Hayatın Penceresinden Güzellikler...

4 yorum:

  1. Tebrikler. Darısı başıma. Harekete bir başlasam gerisi gelecek de. Önemli olan kafaya koyup start vermek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.Kesinlikle öyle.Her şey kafada bitiyor.Umarım siz de kendinizi iyi hissedecğiniz kiloya sağlıklı bir şekilde düşersiniz.Sevgiler 😇

      Sil
  2. Burcucum ilk olacak yenilenmiş blogunu keyifle kullan harika olmuş 😊 benim blogumu da sevgi hanım yenilemişti..onunla çalışmak da cok keyifli olmuştu..verdiğin bu azim için de seni tebrik ediyorum..önümüzdeki bu sicak yaz gunlerinde eminim daha da hızlı vereceksin 🖒 öpüyorum 😙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim biraz geç oldu yazdıklarını görmem🙈Bloga girmiyordum epeydir.Çok ama çok teşekkür ederim 💞 Sevgi Hanım gerçekten işinde çok özenli...Kilo vermeye gelince 🙈 Şimdi 20 kg vermiş olarak yazıyorum 😊biz kadınlar istedikten sonra her şeyi başarabiliriz. Öpüyorum çok 💕

      Sil